Monday, June 8, 2009

Melawat..


aku ingatkan cuti dua hari nie tak kemana - mana , tiada rancangan balik kampung kerana aku baru je balik .. hari tu dan mama pun maru je balik dari rumah kami ...
alih - alih lepas ke TERMELOH, PAHANG ..
Perkhabaran yang kurang baik .. bila mendapat panggilan sepupu aku .. dia cakap ayah dia masuk hospital .. aku pun bagi tau lah kat abah .. paklong sakit .. alih - alih dia nak pergi menziarah abang dia ..

so .. mama ngan abah datang tido kat umah aku .. dan pagi ahad kami semua pergi .. melawat dia .. kita orang .. kalau melawat sedara mara mama dan abah mewajibkan anak cucu .. semua kena ikut .. kalau tak buat cam tu nanti pakat-pakat tak kenal bapak sedara ..... KL .. Termeloh tak juga jauh sangat .. boleh tahan .. lerrrr .. hahahahhahah balik jem .. apa lah bayar tol pun jem ke ?? sakit kaki aku .. kena pulak giliran aku .. bukan hubby yg drive ..

pak long .. keadaan yer dalam perhatian doktor .. masalah jatung yang bengkak .. hempedu hati yang bengkak .. dia menghidap penyakit jantung tu yang bahaya .. Kami sekeluarga mendoakan agar dia kembali sembuh ...

ikan Patin .. adik aku nie mangandung .. kecoh nak makan ikan patin pahang .. tidak dinafikan .. isi yer memang sedap .. walaupun agak mahal .. dalam perjalanan pulang jumpalah orang jual ikan patin.. abah aku beli lah .. bawak balik .. nak masak .. sampai KL kul 8 malam .. kelam kabut aku masak gulai lepak ikan patin ... memang sedap.. walaupun aku penat tapi memang semua yer berpuas hati ..

subuh tadi mama ngan abah serta adik - adik balik .. ke TAPAH .. memandangkan semua yer kerja .. kena balik juga .. Insyaallah kalau ader masa lagi kami akan melawat Pak long lagi ..

**ingat nak amek gambar , tapi camera tinggal kat umah .. LA PULAK

2 comments:

  1. ermmmm sedapnya gulai ikan patin...nak sket lia..ekekeke

    semoga pak long lia cepat sembuh.

    ReplyDelete
  2. yer lah kak mie sedap sangat .. coz sungai yer .. mahal sikit lah .. kalau kat kl yer patin den tak makan oiiii

    ReplyDelete