Monday, April 27, 2009

Semalam Yang Indah


indah - indah belaka hidup aku dua hari terperok kat rumah , nak merayap rasa yer time nie belum sesuai lagi .. ahaks .. sendiri mau ingatlah .

  • Sabtu - aku dan Insyirah sahaja kat rumah .. kami bergolek -golek main - main ... aku biarkan dia menyepahkan satu ruang tamu dengan permainan yer janji dia tak mengacau aku .. nak tau apa aku buat .. baca Novel .. lerr tetiba pulak aku jumpa novel nie .. alah dulu aku dah baca .. tapi tahun nie belum baca lagi .. perangai aku kalau dah baca novel .. tak leh buat apa dah .. naga lalu pun tak perasan ... "Biarlah Aku menangis" cerita yer best .. mengajar aku supaya bersabar macam watak utama dalam novel tu ...


  • sampai habis .. aku mengadap cerita tu .. bila dah petang sikit baru kelam kabut nak masak .. alah .. daddy balik lambat kan syira kita makan .. yang biasa - biasa je lah .. syirah ok je yang peting susu + milo )


  • Ahad - nak kata bangun lambat tak juga .. kerana kami telah di kejutkan oleh anak aku yang sorang nie .. dia tak biasa bangun lambat kul 7.00 dah bangun .. " alamak .. kakak nie kacau daun lah , hari nie hari ahad kan bangun lah lambat sikit !!! ) mula - mula sarapan bagi .. pastu kita bergotong royong membersihkan rumah .. (sebenar yer umah aku taklah bersepah pun , masalah habuk jer ) 3 bilik air daddy punya port - kontrak .. tak leh di ubah tu - hehheheheh .. mummy menyapu dan mengemop .. opss mana acikan atas dan bawah .. penat tau bukan yer sikit 4 bilik termasuk ruang tamu .. adeh ... kurus sekilo .. ha. ha .. ha .. almari semua daddy yang uruskan .. lap semua habuk - habuk yer ..


  • kat luar pulak .. aku jadi Mandor .. tukang arah .. bukan tak minat nak tengok bunga aku tu tapi tangan aku nie panas sikit karang mati pulak .. cuma .. bunga .. yang satu tu jangan usik lebih - lebih ..tu aku sayang .. memberi arahan nak buat cam mana .. tu ok lah .. alah tak banyak pun bunga .. banyak sangat karang kesian bunga takut tak sempat siram .. maklumlah hari - hari sampai lewat kat umah ... kesian .. tak baik seksa .. dia kan .. orang kata .. ikut kemampuan ..


  • petang ..sikit keluar jab tu pun .. mamat gatal sorang nie suruh amek kat LRT sungai besi .. hantar balik umah dia .. ingat teksi ke .. adik aku nie memang cam nie ..


  • rumah dah bersih .. hati dah senang duduk mengadap tv .. syirah pulak kejab kat atas kejab kat bawah .. kehulu hilir bawak .. beg .. dia .. apa isi ? pensel warna .. buku mewarna ... alat tulis dia .. yang aku paling suka walaupun dia baru je nak kenal benda - benda tulis menulis nie dia tak pernah conteng dinding umah .. simpang segala simpang benda nie paling pantang .. dalam hidup aku .. buat lah nanti mummy babab ..

Rumah Ku Syurga ku ..Itulah aku ...

No comments:

Post a Comment